Suusje's Next Top Journey - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Suzanne Duijn - WaarBenJij.nu Suusje's Next Top Journey - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Suzanne Duijn - WaarBenJij.nu

Suusje's Next Top Journey

Door: suusq

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

03 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Nog een ruime week en dan is het zo ver: mijn backpacktrip door Vietnam, Laos en Cambodja begint. Het 'wat ga ik doen en waarom ook al weer?'-gevoel komt af en toe voorbij, maar dat is normaal denk ik. Beter dat ik het me in ieder geval besef en dat nu besef dan dat dat gevoel me verrast op een zwak moment in Vietnam.

Het grootste deel van de tijd heb ik echter een fantastisch gevoel over mijn reis. Het gaat helemaal goed komen. Het gaat fantastisch worden! Iedereen doet het, iedereen kan het, dus waarom ik niet? Ik bedoel: dan kan ik het ook! Al reist niet 'iedereen'. Dat lijkt soms zo, in deze fase van mijn leven, waarin iedereen begin twintig is en nog net studeert of net klaar is. Iedereen is ondernemend en het is nu of nooit. Althans, alleen, negen weken, met backpack.

Ik ben tien keer - als het niet twintig is - zo goed voorbereid als toen ik vorig jaar met Rox naar Indo ging, maar ik twijfel soms of dat wel goed is. Vorig jaar hebben we het toch ook fantastisch gehad? Niets forceren... Maar het neemt wel zenuwen weg als je weet dat alles ingepakt is. Die universele stekker, het geluks-reisbuddha'tje die ik een tijd geleden van Rox kreeg, als je al je bikini's hebt gepast en de beste vier hebt weten uit te kiezen.

Alleen nog een tasje kopen, een reisdagboek, een lakenpakket, een dunne handdoek, malaria halen, wat Etos-spullen, de camera van Niels innen, mijn Skype-wachtwoord opzoeken, mijn diploma ophalen en een sollicitatiegesprek, en dan ben ik er echt klaar voor.

De route is bekend. Ik begin in Noord Vietnam, ga dan naar Laos, terug naar Vietnam, kustlijn af, Cambodja in en ik eindig in Zuid Vietnam. Redelijk gepland dus, maar wat ik inhoudelijk overal ga doen en hoelang ik overal blijf, weet ik nog niet. Dat wil ik nog niet weten ook, want het idee van negen weken weg is juist dat alles kan en er veel ruimte is voor spontaniteit en avontuur.

I'll keep you posted! See you in Asia!

Suzie

  • 05 Oktober 2011 - 03:25

    Marije:

    hey,
    Heel veel plezier! We missen elkaar net! ik kom maandag terug van 9 weken Australie, het was/is fantastisch!
    X Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Suzanne

Backpacken door Vietnam, Laos en Cambodja.

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 31756

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2011 - 15 December 2011

Me, my backpack & Southeast Asia

Landen bezocht: